Sudah Jatuh Ditimpa Bom.

Malaysia sudah pasti berbangga kerana menjadi negara pertama pilihan Manchester United (MU) dalam Asia Tour 2009 mereka. Sungguhpun pasukan kita kalah 2-3 kepada mereka, namun ia juga harus dibanggakan. Apa tidaknya, pasukan kuat Eropah ini hanya menang tipis kepada Malaysia. Malaysia ia menjadi bualan hangat di beberapa laman sukan seperti berikut.


Kemenangan tipis itu cukup mengejutkan. Pasalnya, MU yang turun dengan kekuatan penuh diharapkan bisa meraih hasil lebih baik.

Namun lain pula jadinya di negara jiran. Kegagalan pemerintah Indonesia menyekat teroris daripada mengebom ibu kota Jakarta, menyebabkan negara itu dilabel sebagai negara bahaya.

Buktinya, pasukan (tim) bola sepak Manchester United (MU) membatalkan kunjungan mereka ke negara pulau berkenaan dalam Asia Tour mereka.

Namun Indonesia tanpa segan silu terus merayu kepada MU agar mempertimbangkan keputusan mereka semula. Petikan berikut dipetik dari akhbar Kosmo.

Namun, Indonesia terpaksa bertebal muka apabila rayuan mereka ditolak mentah-mentah oleh MU. Petikan berikut dipetik dari akhbar Utusan Malaysia bertarikh 19 Julai 2009.

Apa yang membanggakan kita ialah, MU yang batal ke Indonesia memilih untuk tinggal lebih lama di Malaysia. Dipetik dari akhbar Indonesia, Detik.

Malah lebih membanggakan apabila MU akan bertanding sekali lagi dengan Malaysia setelah mereka menang tipis hari itu.

Indonesia pun mengambil kesempatan berikut.

Malah, bukan itu saja, artis Indonesia bernama Ahmad Dhani yang pernah maling lagu P.Ramlee, Madu Tiga turut ke Malaysia tempoh hari untuk menonton perlawanan MU dengan Malaysia.

Tidak cukup dengan itu, penjualan tiket MU di Indonesia sebelum ini juga tidak lancar. Ini diakui sendiri oleh Indonesia.

Kemunduran Indonesia ini ditambahkan dengan label sebagai negara bahaya menjadikan bukan saja MU malah negara lain juga berasa takut untuk ke sana.

p/s- Yang pasti, rayuan Pulau Kelapa sudah ditolak. Hehehe.





sumber azero

Loh mana indon gak mau komen.Terima aja loe , negara mu adalah negara teorist!. mahu bikin Bunuh Org MU.

Dah sekiranya Malaysia menang kalah nanti.. maka bertimbun - timbun Komen yang negetif.. haha.. biase lerr. Indon budak2 lagi xada otak.

4 comments:

Unknown said...

Ha ha..Ha.. semoga Malaysia dapat segera menjadi propinsi Ke-34 di Negara Kesatuan Republik Indonesia.. Ganyang Malaysia !!

Anonymous said...

mau ganyang malaysia sama apa ya...bambu runcing mu...belum sempat udah di bom semua dgn pesawat tempur malaysia yg jauh lebih canggih...dasar bego...tolol!

Anonymous said...

aku pelik betul si bodoh bangsat indonesial ni!!! tak abis abis nak ganyang malaysia.. nak ganyang pakai apa!!! kau tengok dulu negara kau tu bangsat!!! nak ganyang pakai buluh bangsat kau ke tu!!! dasar merempat!!! dah la negara kau tu banyak berhutang.. negara miskin.. ada hati nak ganyang malaysia!!! bangsat punya indonesial!!!! indonesial indonesial indonesial indonesial indonesial!!!!!!!!!!!! fuck indonesial

Anonymous said...

haishhh,,,,penat la nak bace,,,,dah la,,,,,nak ganyang2 ni,nak guna byk duit,tenaga n mase,,,,buang masa la,,,,baik gunakan masa tu,isi ilmu,majukan diri,,,,,,barulah dapat majukan bangsa,agama n negara,,, masa itu emas,,,,gunalah masa sebaik-baiknya,,,,kitakan berjiran,tak baik gaduh2,,,peace no war,,jgn gaduh2 ye,,,,,^o^

Blog Widget by LinkWithin