Saya Bangga Menjadi rakyat Malaysia

Saya bangga kerana menjadi rakyat Malaysia kerana di Malaysia sistem penangkutan awam kelas pertama seperti monorail dan LRT STAR berbeza dengan indonesia yang hanya bangga dengan Busway


Saya bangga kerana menjadi rakyat Malaysia kerana "highway" di Malaysia setaraf dengan negara maju berbeza dengan indonesia yang hanya bangga dengan "highway macet"


Saya bangga kerana menjadi rakyat Malaysia kerana di Malaysia peminta sedekah/pengamen kurang dan dijaga

berbeza dengan indonesia yang berbangga dengan pengamen


Saya bangga kerana menjadi rakyat Malaysia kerana di Malaysia sampah dan pencemaran kurang dan masih lagi boleh dikawal

berbeza dengan indonesia yang hanya berbangga dengan sempah Seharusnya, kalian warga indonesia malu menjadi penjilat pantat garuda kerana dengan 250 juta jiwa penduduk indonesia, tiada apa yang kalian boleh banggakan... hanya boleh menghina didalam blog dan menyiksa badan dengan demonstari. Berbeza dengan Malaysia, walaupun merdeka dengan cara pendamaian, saya berbangga menjadi rakyat Malaysia kerana:

1. Malaysia telah menghantar angkasawan pertama ke Angkasa dan ISS.

2. Rakyat Malaysia sudah mengelilingi dunia menaiki kapal layar secara solo pada tahun 1999.

3. Pada tahun 1997, 2 orang rakyat Malaysia telah
menawan gunung Everst dan mengibarkan bendera Malaysia disana.

4. Malaysia telah melancarkan satellite MEASAT 1 & 2 pada 1996 untuk siaran televisyen secara lansung. Kini Malaysia mempunyai
3 satellite di angkasa.

5. Muhamad Muqharabbin Mokhtarrudin (22 tahun) rakyat Malaysia yang telah
berbasikal mengelilingi dunia (2004) dan menawan puncak everest (2007).

6. 16 rakyat Malaysia menjadi
orang pertama di Asia terjun dari pesawat ke Kutub Utara. Mereka turut membawa terjun bersama kereta buatan Malaysia "
Proton Wira".

7. Abdul Malik Mydin merupakan Rakyat Malaysia pertama
berenang menyeberangi selat Ingeris.

8. Malaysia sudah membina terowong SMART dimana ia merupakan
terowong lencongan air yang terpanjang di Asia Tenggara dan kedua terpanjang di Asia. Panjang terowong tersebut sepanjang 9.7 kilometer tetapi laluan untuk kenderaan 3.3 kilometer.

9. Malaysia mempunyai lapangan terbang yang merupakan
antara 5 terbaik di Dunia.

10.
Pusat pentadbiran Kerajaan Malaysia telah dibina di Putrajaya dengan Kos RM20.5 Billion.

11. Malaysia sudah mempunyai
Litar F1 sejak 1999 lagi.

11. Malaysia mempunyai
dua menara yang pernah memegang rekod tertinggi di dunia iaitu KLCC dan KL Tower.

12. Malaysia sudah membina jambatan terpanjang di Asia tenggara pada tahun 1985


13. Pesawat pertama buatan Malaysia telah dikeluarkan pada 5 Oktober 1993.


14. Malaysia merupakan negara pengeluar alat penyaman udara (Air Cond) terbesar di dunia
.

15. Malaysia pernah memegang rekod mempunyai Sistem Keretapi Tanpa pemandu (LRT Putra) terpanjang di dunia

16.
Taman tema Sunway Lagoon di Malaysia mempunyai jambatan gantung pejalan kaki terpanjang di dunia dan kolam luncur ombak buatan terbesar di dunia.

17. Istana budaya di Malaysia merupakan
panggung yang pertama di Asia yang mempunyai kemudahan pentas yang canggih untuk pementasan acara kesenian dan kebudayaan.

18.
Bahasa Melayu kini merupakan kumpulan bahasa keempat terbesar di dunia dan kedua terbesar di Asia, dengan 250 juta orang penutur di Asia Tenggara dan 300 juta penutur di seluruh dunia.

19.
Kompleks gas asli cecair (LNG) berharga RM 16.6 billion kepunyaan Petronas yang terletak di Bintulu, Sarawak, ialah kompleks LNG bersepadu terbesar di dunia.

20. Malaysia sudah mampu mencipta kereta, motosikal, lori, kereta perisai, bas, monorail, kapal dan pesawat

Apa yang Indonesia ada? Indonesia hanya dikenali Dunia sebagai tempat pelacuran, tempat pengganas, pemerintah korupsi, negara mundur, dan tempat yang Kotor! disebabkan itu pelancong ke Indonesia Pada Tahun Melawat Indonesia 2008 hanya sekitar 7 juta orang! sangat memalukan kerana mendakwa negara yang kaya dengan budaya dan hasil alam.

Tetapi kenapa masih ramai warga Indonesia yang tidak sedarkan diri. seolah-olah berada di dalam dunia hasil ciptaan Sukarno. Dunia yang dimana rakyatnya suka menghina negara lain, rakyat yang berfikiran sempit, pemerintaah yang tidak nampak kehinaan sendiri dan negara yang bangga dengan pekara dan benda yang tidak wujud (seperti garuda ;-))

Apa yang saya lihat Indonesia sekarang seperti sebuah negara yang diperintah Media, kehebatan media indonesia terbukti apabila perempuan sundal bernama Manohara berjaya membuatkan 250 juta jiwa ingin menGanyang Malaysia. Ditambah pula isu Ambalat yang membuatkan gendang perang dipalu seluruh Indonesia supaya menghancurkan Malaysia. Apa yang SBY mampu buat hanya berkata "sabar banyak ya".

Inikah indonesia yang dibanggakan? Terlalu bangga dengan Indonesia sampai sanggup menghina negara lain! Lihat sahaja didalam forum dan blog, apa yang indonesia banggakan ialah Garuda, seekor haiwan yang sudah mampus beribu tahun dahulu dan garuda yang ada sekarang pula sering jatuh sehingga membunuh rakyat sendiri. Antara lain kebanggaan indonesia ialah
Pancasila dan Bhenika Tunggal Ika, yang saya tahu kedua-dua ini bukan nama bangunan tertinggi atau kapal selam, tetapi mainan anak-anak kecil dan preman di Indonesia.

Kalian tidak percaya yang rakyat indonesia bodoh? lihat ketika Indonesia Super Series 2009. Ketika perlawanan antara Malaysia dan indonesia, ada warga Indonesia berteriak seperti dirasuk hantu di stadium Istora Senayan. Dengan lantangnya menghina dan mencemuh Malaysia tetapi akhirnya kalah di negara sendiri di tangan Malaysia. Ini yang dinamakan seperti meludah ke langit (sungguh hina...) lanjut di arezeo.blogspot.com

Apa yang saya tulis ini adalah pekara benar. Tidak percaya? tanya sendiri pada manusia yang mengaku Garuda di dadanya. Jika anda segan bertanya, saya berikan gambaran bagaimana suasana di Indonesia

-sampai sahaja di Lapangan Terbang Soekarno Hatta (untuk ke Jakarta) anda akan rasakan tiba di satu dunia dimana tempatnya panas, tidak sistematik dan kotor.

-Keluar sahaja dari lapangan terbang, berpuluh orang akan datang kepada anda dan menawarkan perkhidmatan taxi secara paksa.

-Jika ke bandar, anda dapat lihat beratus-ratus orang pengemis/pengamin sedang mencari sampah dan meminta duit.

-Sekiranya anda sedang makan dimana-mana, pasti datang sekumpulan pemuda membawa alat musiz seperti badut dan menyanyikan lagu yang pelik-pelik.

-Anda mahu menjaga kebersihan? Sila pakai topeng penutup hidung dan mulut sepanjang masa kerana di Indonesia sukar mencari tempat yang bersih.

sebenarnya terlalu banyak keburukan dan kehinaan indonesia, boleh dikatakan indonesia sebuah negara yang hampir hancur angkara pemerintah indonesia. Bali? disana juga hampir hancur kerana drug/dadah menjadi mainan, pelacur menjadi teman dan arak menjadi minuman.

Bangga menjadi Indonesia? fikirkan..

11 comments:

wafie93 said...

hehehehe.......sonok gler blog nie....ak sokong....indonesia dengan negara len pown nak gado..sprti amerika syarikat, singapura..mcm2 ag ar...terlalu bodo

Anonymous said...

bestnya aku baca blog mu ni wahai si admin....hahaha....tiap bait ayat2 mu sangat berinspirasi....haha...lepas ni ada la point nk lawan dgn indon...FUCK INDON MISKIN MUNDUR.....

Anonymous said...

NEGARA BONEKA KAU BANGGAKAN...
BENDERA KAU SAJA MIRIP DENGAN AMERIKA..? DASAR NEGARA COPY PASTE

Anonymous said...

hai kau malingsia ,bisanya ngklaim budaya kami ..apakah kalian tidak sadar lagu kebangsaan kalian dibuat oleh negara indonesia ..!fuck malingsia !

Razif Halim said...

Lagu kebangsaan MALAYSIA bukan dicipta dari indonesial,tapi dari seorang miscian yg tersohor di asia pada zaman dahulu,sooo kalau tak tau ape2 just keep your mouth shut,ops lupa negara korang tak cukup pendidikan,mana tau berbahasa inggeris..dasar negara bodoh hahaha XD

Anonymous said...

mengalir air mata gue...kamu menghina negara gue...looh!! tapi yang benernya..itulah negara gue..gue akui negara gue negara bangsat..jijik lagi rakyatnya bodoh...

Anonymous said...

Malaysia: MAnusia aLAY aSIA :P
Negara Plagiat, Copas!!!

Saya sekarang bangga menjadi orang Indonesia, pelanggar sdh mulai ditangkapin utk diajukan ke pengadilan dan saya bangga thd NKRI tdk ada musuh tinggal memperbaiki ekonomi utk kemakmuran bersama di bawah NKRI. Salam negara2 tetangga yg ada musuh siap2 dilempar roket.....

Anonymous said...

I used to think Indonesians were only making a big deal of those culture-stealing cases, but then I read this blog and I realized how wrong I was. I'm not saying this to all Malaysians, but only to those who make this kind of blog: You think you're better while you're not. I've been to Indonesia and I guarantee that it's a beautiful country, and that you only posted the bad sides of Indonesia. Look in the mirror, you're no better. Plus, Javanese are the nicest people I've met. If I were to choose between these two countries, I'd choose Indonesia.

Indonesia je t'aime

- A French Journalist -

Anonymous said...

Aku cukup meluat dengan mat indon yang cakap malaysia klaim budaya mereka..budaya apa indoh bodoh??setakat bangga dengan budaya kuno korang tu lebih baik korang fikir matang dan jngan jadi katak dalam trmpurung.btul cakap admin..memang susah nak cari tempat yang bersih dah udara yang nyaman di indon!!rakyat indon tak ada disiplin..di jalan raya bising dengan hon!!puiikk

Anonymous said...

I'm Malaysian and I love every country expect those who love to make people dying and suffering. Indonesia and other country is same, all country has those rubbish. Why do you only post bad side of Indonesia? You have a quite bad side at ur brain. If you love Malaysia, you must think before action. Dont let our country began a world war III bcause of your blog.

Sincerely, Postive reader

Blog Widget by LinkWithin