Inikah Indonesia anda?.!





















1. Satu2nya saudara yang pernah MEMBANTAI orang Sunda ialah JAWA.

2. Satu2nya saudara yang pernah MEMBANTAI orang Papua ialah JAWA.

3. Satu2nya saudara yang pernah MEMBANTAI orang Aceh ialah JAWA.

4. Satu2nya saudara yang pernah MEMBANTAI orang Maluku ialah JAWA.

5. Satu2nya saudara yang pernah MEMBANTAI orang Dayak ialah JAWA.

6. Satu2nya saudara yang pernah MEMBANTAI orang Cina ialah JAWA.

7. Satu2nya saudara yang pernah MEMBANTAI orang Betawi ialah JAWA.

Dari semua HASIL PEMBANTAIAN ini, lahirlah NASIONALISME JAWA aka INDONESIA yang anda bangga-banggakan sekarang ini.

Memang benar dong, kerana kamu SUDAH KENA BRAINWASH oleh tivi2, radio2, propaganda2, politisi2 dan Sistem Pendidikan bikinan orang2 Jawa. Coba baca buku sejarah indonesia, yang paling hero itu yah Sukarno dan RA Kartini!!
Wheeewww. Pejuang2 lain disebut pas2an aja. hehehehehe :D


yang membezakan jawa dulu dengan jawa sekarang ini cuma dua aja :

1. Handphone
2. Celana dalam.

Otaknya masih sama JADUL dan TOLOL. Barbarnya masih tidak berubah. SIFAT LICIK dan PENIPU nya masih bertahan.

Tapi heran juga, bila ada jawa yang cuba2 membicarakan soal GDP, ekonomi, sains dan ilmu2 tinggi dan modern yang lain.

Kenapa diorang suka memaksa diri?

hmmmm.... aneh dan pelik.



KEBIADABAN, KEGANASAN, KEKEJAMAN, KEKEJIAN, dan KEBUASAN JAWA terhadap Bangsa Aceh















"KEBIADABAN KAFIR indonesia jawa tidak akan dimaafkan oleh Bangsa Aceh. Lihat dalam foto, bagaimana kafir laknat penjajah indonesia jawa membunuh anak2 Bangsa Aceh di depan ibu2 mereka yang telah tua. Kemudian kafir laknat indonesia jawa itu telah mengikat tangan2 ibu mereka. Demi Allah, kita Bangsa Aceh wajib terus memerangi kafir laknat penjajah indonesia jawa penyembah berhala burung garuda dan pancasila. KITA BANGSA ACEH JANGAN SEKALI-KALI PATAH SEMANGAT dalam memerangi kafir laknat indonesia jawa yang biadab itu.
"


















Jawa memang tidak mampu memikirkan hal2 yang sedikit sulit untuk memajukan diri dan negaranya. Salah satu cara untuk menutupi kelemahannya di mata rakyat dan dunia ialah dengan permainan nasionalisme dan patriotisme,'perang' dan pembelokan perhatian ke Malaysia.

Jawa indon masih berfikiran ekonomi yang sangat primitif dan sempit sekali. Kalau dapat minyak, terus lantik orang gali dan jual untung keuntungan segera! MEREKA MAU KAYA DAN UNTUNG CEPAT tanpa perlu berfikir yang susah-susah untuk jangkapanjang.

Jawa tidak pernah menunjukkan KREATIVITI dalam memajukan dan memakmurkan ekonomi rakyat. Falsafah Ekonomi Jawa hanya semata-mata bergantung kepada sumber alam dan bukan dari sumber kebijaksanaan dan kreativiti. Lamban dan lembap berfikir.

LIHAT SAJA DALAM SOAL TOURISM dan FDI! Yang cuma dibanggakan dan dipromosikan adalah BALI jika dibandingkan sama keluasan wilayahnya! Malaysia malah mendapat tourists 3 kali lipat berbanding Indonesia! apa lagi dengan Singapore!:D

Bila jawa sedar yang mereka dah dikalahkan dan dimalukan oleh kemajuan TOURISM MALAYSIA, langsung sifat dengki dan sakit hati kejawennya muncul sama Malaysia. Lahirlah PROTES BUDAYA yang memulakan sengketa Malaysia-Indonesia sampai hari ini. Tujuannya untuk menutupi keaiban dan kebodohan jawa itu juga. Sudah pernah lihat bagaimana si jawa membikin LOGONYA VISIT INDONESIA YEAR 2008? Apa kesimpulan yang kita boleh ambil dari peristiwa memalukan itu?:D

Penyelesaian masalah ekonomi jawa sangat mudah:

1. Yang menganggur, disuruh jadi TKI untuk membantu pemerintah mendapatkan currency!
2. Kalau dah tak mampu, alihkan kemarahan rakyat ke tempat lain. Paling gampang jadi scapegoat, Malaysia!!
3. Kalau gagal, anak2 dirumah akan disuruh jadi pelacur!!
4. Kalau ada sumber alam (SDA) ambil dan kerjain semuanya! Persetan sama tourism, pertanian, perindustrian atau pendidikan.

Malaysia-Indonesia perang, Jawa kenyang dan senang.

AREZEON

17 comments:

Anonymous said...

indonesial!!!!

Anonymous said...

BOOODDDOH!!!!

belajar ngeblog dari orang indonesia, kan? ini template blog punya saya bodoh!!!

Anonymous said...

Malingsia bangsa munafik....

Naudzubillah

Kalian akan mimpi buruk terus terhadap jawa.... ayo sembuhkan penyakit kalian malingsia.

Wafie Push Push said...

woit2........sape crk gado lu??
ak pelex ngan indon nie...crk rezeki kat negara org...tp kurang ajo

Anonymous said...

indogsial......siapa yg mulain semua ini...indogsial yg mula2 dari dulu suka cari gaduh sama malaysia...berapa banyak blog2 mu itu memburuk2 kan kami...dasar indogsial...keburukan sendiri nggak sadar mau nyadarin orang lain...emang sesuai negara kamu di gelar inDOGsial...serupa macam anjing taunya cuma nyalak sok!!!

Anonymous said...

belajar ngeblog dari indogsial!!blog kami penuh dgn fakta2 yg lebih matang...nggak kayak blog indogsial yg lebih banyak emosi doank!

Anonymous said...

apa malaysia bangsa munafik?sadar lho bangun dari mimpi mu indogsial...contoh paling mudah aku berikan kenapa di indogsial islam nya membenarkan islam kawin sama kristen?bangsa indogsial emang nya suka mencari kelemahan orang lain dari menyadari realiti bangsa nya sendiri...bangsa mu itu lho yg harus bangun dari mimpi jangan jagoannya cuma berantem terus!!!

Hangpa kata hangpa terarr!!! said...

emberrrrrrrrrrrrrrrrr...ayo jgn gaduh2 donk khan kita sama rumpun..yg untungnya org yg ngapi2en perasaan kita semua. Jangan jd bodoh kayak mereka2 itu.

Anonymous said...

wei!!!! bangsat indonesiaLL!!! APA KAU CAKAP MUNAFIK!!! KEPALA OTAK KAU DA BODOH KE APA!!! APA KAU TAK NAMPAK APA YANG TERJADI!!! PUKIMAK INDONESIAL BANGSAT!!! DATANG SINI KALAU BERANI BANGSAT!!! AKU TUNGGU NI!!! DASAR BANGSAT ANAK HARAM INDONESIALLLLL!! SIAL!!! SETAKAT NAK TUNJUK BERANI KAT KAMPUNG INDONESIAL TAK PAYAH LA!!! DATANG SINI BANGSAT INDONESIAL!!! BANGSAT INDONESIAL!! PUKIMAK!! FUCK OFF INDONESIAL!!!!! kau tu memang merempat selama lamanya!!!!! kau paham tak bangsat!!! da la bangsa kau tu merayu rayu mintak kerja dengan bapak aku!!! atas belas kasihan sesama islam bapak aku benarkan bekerja!!! bergaji RM 55.00 SEHARI!!! bukan rupiah bangsat!!! kau kata aku nak merengek dengan kau!!! hei bangsat bukak mata kau tu besar besar!!!! pukimak punya indonesial!!! siape yang meminta!! aku tak suruh pun mat indon tu datang kat bapak aku mintak kerja pukimak!!! bodoh punya indon!!! dah di bagi kesenangan macam ni balasannya!!! indonesial babi!!! indonesial!! memang dasar indonesial bangsat!!!! negara berhutang!!! matawang terendah di dunia!!! wei kau pukimak indonesial tak payah nak banyak cakap babi indon!!! indonesial memang keturunan babi!!! indonesial!!! indonesial!!!lagi satu aku nak cakap babi indonesial!!! kadar pertumbuhan ekonomi kau tu hebat sangat ke!!! cakap tak de otak!!! ganyang malaysia konon!!! bagi mak bapak kau tu makan dulu kat rumah!!! rakyat merempat nak ganyang malaysia!!! aku rasa korang ni memang bodoh!!! lupa pulak aku,, memang ye keturunan bodoh!!! indonesial!!! haram jadah indonesial!!! pukimak indonesial!! bangsat indonesial!!! try la datang sini kau punya pengikut BENDERA kau tu... macam pukimak aku tengok muka muka haram korang!!! pelajaran da la tak tinggi!! ilmu pun tak de!!! merempat pulak tu!! mintak kerja dengan aku!!! INI BALASAN SI INDONESIAL!!! MEMANG SIAL PUNYA INDONESIAL!!!! cakap pakai kepala lutut!!! tak guna akal!!! aku memang nak tengok sangat berani tak datang sini!!! biar aku ganyang gila gila muka muka haram indonesial!!! KAU TAHU TAK MUKA KORANG DAH LAH HARAM!!! NAJIS!!! LUPA PULAK AKU MEMANG DIA ORANG PUN SUKA MAIN TAIK!!! HA HA HA!!! KETURUNAN HARAM INDONESIAL!!! SIAL INDON!!!!

APESAL DGN ENDON TUH?? NAK TRGELAK AKU..! HAHA... DASAR JEBENG...BLA3... MLAS NK CKAP.. X GUNE.. BKANNYE DYEORG BLEH TRIME PON.. HAHAA!!! XD

Anonymous said...

malaysia.. it just like my-lay-say (selalu berkata bohong)... they just only can say indogsial word and proud of it??... you both just the same poor asian country, did you get it guys?? may-lay-say is doesn't have a real culture... indonesia is a hard difficult economic country with a difficult government. c'mon be wise each other bro...

Astagfirullohal'Adzim...baek pd Indonesia or Malysia Ingat lah qt hidup didunia bukan untuk musuhan, melainkan untuk saling menghargai, tolong menolong, dan saling menghormati antara satu sama lainnya.
dr pd kena Adu domba dr negara2 Israel&negara2 picik, Licik lainnya lebih baek Ingat Tuhan pencipta kalian smw^^
sorry kalo saya berbeda pendapat& sikap tidak memihak!
see u next time n Wassalam

Narottama said...

Heh lo semua NEGARA MUSLIM bukan sihh?
Kalo lo semua NEGARA MUSLIM sadar donggg!!?
INDONESIA,
inget pancasila,
sila 1:ketuhanan yg maha esa,
kita liat nabi Muhammad SAW beliau dicaci maki tp teteup sabar!
Kita bsa contoh dia!

Buat MALAYSIA!
Lo kan negara yg penduduk nya mayoritas MUSLIM!
Tunjukin dong ke-ISLAMAN lo!!

Kita tuh SESAMA MUSLIM HARUS NYA BERSATU!
Bukan SALING MENCACI!

Wasalam..

free said...

DASAR BOCAH

Anonymous said...

Bacot!!!! :P

SARA!

Anonymous said...

Saye ni daripada Indonesia, benarlah yang dikatakan orang malaysia nih......kerana dari pengalaman saya, jangankan orang dari suku lain, orang yang hidup di pulau Jawa pun banyak yang kesulitan dan tiada dibantu oleh pemerintah ataupun philantropist disini......dibiarkan seadanya-dan dalam mencari lapangan pekerjaan, hanya mereka yang punya hubungan dengan dewan direksi yang bersangkutan yang akan diterima kerja, sementara yang kurang koneksi namun punya kemampuan malah tersisih......jadi sebenarnya musuh daripada orang INDON itu adalah orang INDON sendiri, bukan MALAYSIA atau SINGAPURA atau BRUNEI 8)-GO GO MALAYSIA, GANYANG INDOGSHIT 8)

Blog Widget by LinkWithin